Săptămâna aceasta, Ministerul Educației Naționale a emis un ordin prin care stabilește obligativitatea elevilor care au acces la computer/tabletă și la internet de a participa la cursurile online organizate de către profesori. În acest sens au fost stabilite diferite reglementări.

Înțeleg că fiecare unitate de învățământ trebuie să pună la dispoziția elevilor aceste dispozitive, dar unitățile școlare au buget pentru achiziționarea infrastructurii necesare? Se pot face aceste demersuri în timp util? Ce facem cu elevii care nu au acces la internet? Cum vor recupera aceștia cursurile? Și lista de întrebări continuă…

Sunt de părere că învățământul online poate constitui o alternativă, iar sistemul educațional românesc trebuie să facă un pas înainte spre digitalizare. Dar, mai întâi de toate trebuie să ne asigurăm că le putem pune la dispoziție atât elevilor cât și profesorilor instrumentele de care au nevoie. Mai apoi trebuie să ne asigurăm că știu să le folosească și beneficiază de suport pe parcursul utilizării acestora.

Totodată, măsurile educaționale adoptate trebuie să reducă gradul de discriminare nu să îl încurajeze într-un mod plenar. De când suntem în Uniunea Europeană avem mai mulți Miniștrii ai Educației schimbați decât reforme care să reducă gradul de discriminare în sistemul educațional.

Timpul nu rezolvă nimic, dacă nu facem nimic în tot acest timp.

Share:
  • 180
  • 1